vineri, 5 decembrie 2014

Prima saptamana de Advent

Sambata trecuta am plecat la cumparaturi ca fetele. Am avut destinatii precise, asa ca nu a durat mult. Am cumparat un calendar de Advent cu 24 de carti in format mic de la Editura Carlsen si o coronita de Advent. Iulia si-a agatat calendarul de usa. Duminica am aprins prima lumanare, la micul dejun pentru ca Iulia avea prima "sedinta" de patinaj si nu stiam daca luam pranzul acasa.
Iulia se trezeste in fiecare dimineata vesela sa-si desfaca surpriza(cartea). O rasfoieste, apoi se joaca(ok, ne jucam) si la 8 e la gradinita, cartea o citim seara inainte de culcare. Azi au o mica petrecere de Mos Nicolae la gradinita, luni au facut turta dulce, ieri au ornat-o, iar azi cand am ajuns masa le era aranjata festiv. Toti participau la aranjatul mesei. Fiecare copil si-a decorat punga pentru Mos, au o mica serbare...abia astept sa-i vad bucuria din ochi cand o sa-mi povesteasca.
Imi pare fascinant cum la gradinita asta din 20 de copii prezenti nimeni nu scoate un sunet, fiecare se joaca linistit, cand se joaca mai multi tot linisite este(nici nu vreau sa compar cu gradinita din Ro, particulara si cu spatiu mic , si multe si-uri)! Imi palce ca fiecae isi pune pe paine unt, dulceata sau orice au ei de mancare, dar se servesc singuri, apoi isi strang masa,se spala pe maini si la joaca. Imi place ca le canta la chitara iar Iulia e fasinata de instrumentele muzicale, imi place ca-i scoate afara in fiecare zi, imi place TOT(rar se intampla asta).
Cartea saptamanii este Tiptil Craciunul se apropie. Nu pun imagini din carte pentru ca sincera sa fiu mi-a fost lene sa dau mail la editura sa intreb de pot...:
E o carte superba, cu ilustratii foarte frumoase, o carte ce te umple se bunatate si zambet! P.S. Nu prea ne omoram cu activitatile de Craciun.....suntem lenese...sau avem prea multe facute in anii trecuti:D!

2 comentarii:

Vio spunea...

Din nu stiu ce motiv (probabil motvul este ca sunt total aiurita de-o vreme..) abia acum ma prind ca voi stati in alta tara acum:).
M-au fascinat cartile cu Pixi, se pare ca sunt unele pe care pe aici nu le gasim (in sensul ca nu-s traduse). Avem toata colectia in romana si ne plac si mie si lui Andrei. Mie si pt ca-s mici si incap in orice geanta:)
Suna foarte bine ce zici de gardi. De fapt suna civilizat. Normal- am putea spune daca acest cuvant nu si-ar fi pierdut sensul in Ro..
Sa aveti Sarbatori frumoase:)

Strumful spunea...

O perioada stam in Austria, dar ne intoarcem in Ro anul viitor.
Noi nu stim sa traducem cartile, mai mult intelegem ideea principala, insa ne palc mult si noua cartile astea in format mic.
Cat despre gradinita, pot spune ca sunt incantata, copiii pun singuri masa, strang, se joaca cu jucarii, dar le pun la loc, fac activitati in mare parte bazate pe creativitate si muzica, si nu stiu cum fac.....dar e o liniste in sala unde fiecare se joaca de nu-ti vine sa crezi.